Technické parametre R66

Technická koncepcia R66

Vrtuľník Robinson R66 Turbine vychádza z konštrukcie R44 a je jej v mnohom podobný. Z niektorých znakov spomeňme najmä dvojlistý rotorový systém, páku cykliky v tvare T alebo voliteľná konfigurácia interiéru kabíny. Medzi rozdiely, ktoré sú pozorovateľné už na prvý pohľad, patrí vyšší rezervný výkon, lepší výkon vo výške, piate sedadlo a veľký batožinový priestor. Populárne vylepšenia, ako sú pristávacie svetlá HID, kožené sedačky a stereo audio ovládací panel sú v R66 štandardom.

R66 je jednomotorový vrtuľník s dvojlistovým hlavným rotorom a dvojlistovou chvostovou vrtuľkou. Podvozok má lyžíny. R66 je konštruovaný z moderných kompozitných materiálov, hliníkovej zliatiny a chrémovanej ocele. Rovnako ako R44 bude mať R66 elektromechanické nástroje, namiesto dnes tak moderného celoskleneného kokpitu. Vrtuľník je poháňaný motorom Rolls-Royce RR300, ktorý predstavuje nový model vyvinutý pre R66. RR300 je kompaktný model a ľahší ako piestový šesťvalcový motor Lycoming, ktorým je vybavený R44.

Základné charakteristiky vrtuľníka R66

Aj keď mnohé údaje sa ešte testujú alebo sú zatiaľ utajené, Robinson už vydal predbežné technické špecifikácie vrtuľníka R66 (založené na už uskutočnených testoch). Dáta sa môžu zmeniť.

Výkony vrtuľníka R66